Τα σχολεία θηλέων και οι διαφορές των εμπειρογνωμόνων

Το φετινό “Μαθητές σε Ρόλο Διπλωμάτη”, παρόλο που πραγματοποιήθηκε διαδικτυακά αποτέλεσε εμπειρία η οποία θα μείνει αξέχαστη. Στην «Επιτροπή για την Εξάλειψη όλων των Μορφών Διακρίσεων σε βάρος των Γυναικών», και πιο συγκεκριμένα στην Ημερήσια Διάταξη με θέμα «Το δικαίωμα των κοριτσιών και γυναικών στην εκπαίδευση», ακούστηκαν πολλές ενδιαφέρουσες απόψεις από όλους τους εμπειρογνώμονες. Μάλιστα, το Σάββατο 12 Δεκεμβρίου 2020 υπήρχαν εντάσεις αλλά και θέληση για συνεργασία. Τελικά, οι διπλωμάτες κατάφεραν να συνεργαστούν και με επιτυχία να συντάξουν το σχέδιο γνώμης τους.

Την Παρασκευή 11 Δεκεμβρίου 2020, λίγες ώρες μετά την τελετή έναρξης, άρχισε μια συντονισμένη συζήτηση με θέμα «Εκπαίδευση γυναικών και κοριτσιών κατά την διάρκεια του COVID-19». Τη σκυτάλη πήρε πρώτη η Γαλλία, και μια από τις προτάσεις της ήταν η έκδοση βιβλίων μελέτης, που θα στέλνονται ταχυδρομικά σε περίπτωση που η διαδικτυακή παρακολούθηση μαθημάτων είναι ανέφικτη ή καθόλου ευχάριστη. Γενικά, όλες οι χώρες είχαν έδωσαν αρκετή προσοχή στην εκπαίδευση και μάλιστα οι περισσότερες όπως η Τουρκία, η Αυστραλία, το Ισραήλ κ.α. πρότειναν κάποια επιχορήγηση από το κράτος ή από ιδιωτικές εταιρείες με σκοπό την παροχή ηλεκτρονικών συσκευών σε οικονομικά αδύναμες μαθήτριες. Η εμπειρογνώμονας της Ελλάδας ήταν προετοιμασμένη με αριθμούς, καθώς το ¼ των μαθητριών δεν έχει πρόσβαση στο διαδίκτυο και δυσκολεύεται να πάρει μέρος στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Αμέσως, έδωσε στο ανώτερο παράδειγμα σάρκα και οστά καθώς, απέδειξε ότι η πρόταση πρέπει οπωσδήποτε να κυριαρχήσει στη Γνώμη της Επιτροπής.

Μια από τις συντονισμένες συζητήσεις του Σαββάτου, που εξελίχθηκε σχετικά ομαλά, είχε θέμα «Τα σχολεία θηλέων και η επιρροή τους στην εκπαίδευση». Αυτή την φορά άρχισε η Ελβετία και είπε ξεκάθαρα πως τα κορίτσια έχουν καλύτερη επίδοση στα μαθηματικά σε τέτοια σχολεία, ενώ αυξάνεται και η αυτοπεποίθηση τους, παρόλο που τα σχολεία θηλέων οδηγούν στην αύξηση των στερεοτύπων. Οι υπόλοιπες χώρες φαίνεται πως είχαν παρόμοια άποψη με την Ελβετία. Οι Φιλιππίνες όμως ανέφεραν το χτίσιμο τέτοιου είδους  σχολείων στη χώρα, μετά τον πόλεμο του Βιετνάμ, και την λειτουργία μερικών μέχρι και σήμερα. Η Κίνα επιπλέον είπε, πως ένα μεγάλο μέρος του πληθυσμού θεωρεί την ύπαρξη τέτοιων σχολείων αναγκαία. Σε γενικότερο πλαίσιο, η συζήτηση που πυροδοτήθηκε από τη πρόταση για τα σχολεία που θα φιλοξενούν μόνο αγόρια ή κορίτσια αντίστοιχα, διήρκεσε πολύ και όξινε τις διαφορές.

Αξίζει να σημειωθεί, ότι όλες οι χώρες είχαν ενεργό ρόλο στις συζητήσεις και συνεργαζόντουσαν άψογα. Οι εμπειρογνώμονες ήταν προετοιμασμένοι για κάθε εμπόδιο ή διαφωνία και πραγματικά αυτό βοήθησε πάρα πολύ στην ελεύθερη και πολύπλευρη παράθεση απόψεων.

Της Άννας Χαραλαμπάκη

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *