Συνεδρίαση μαθητών για ένα καλύτερο επίπεδο διαβίωσης

αναρτήθηκε σε: Τα Νέα του ΜΡΔ | 0

Την Παρασκευή 13 Δεκεμβρίου 2019 πραγματοποιήθηκε η έναρξη της Πανελλήνιας Μαθητικής Προσομοίωσης των Επιτροπών του ΟΗΕ «Μαθητές σε Ρόλο Διπλωμάτη» στα «Εκπαιδευτήρια Απόστολος Παύλος». Στην Επιτροπή για το Δικαίωμα σε ένα Ικανοποιητικό Επίπεδο Διαβίωσης ( σύνθεση Α΄), μαθητές από όλη την Ελλάδα είχαν την ευκαιρία να εκφράσουν τις απόψεις μιας χώρας, που αντιπροσώπευαν, όσον αφορά ένα ικανοποιητικό επίπεδο διαβίωσης. Ποιες ήταν οι απόψεις κάθε χώρας; Υπήρχαν αντιθέσεις; Ας το ανακαλύψουμε!

 Αρχικά, κάθε εκπρόσωπος δήλωσε το επονομαζόμενο «κείμενο θέσης» του, στο οποίο παρουσίασε συνοπτικά την πολιτική στάση και τη στρατηγική της χώρας, που έχει εκπροσωπεί. Ειπώθηκαν ποικίλες και διαφορετικές απόψεις, προβλήματα και επιλύσεις ,όπως ήταν αναμενόμενο, καθώς υπήρχαν μεγάλες αποκλίσεις στις ανάγκες κάθε χώρας.

Οι χώρες, οι οποίες τηρούν ήδη πολλά μέτρα για τη βελτίωση του βιοτικού επιπέδου είναι αρκετές. Για παράδειγμα, το Βέλγιο διαθέτει εθνικό πρόγραμμα δράσης, το οποίο έχει συμβάλει σημαντικά στην εξάλειψη της φτώχειας. Ακόμη, παρέχει σε μεγάλο βαθμό ιατρική βοήθεια και δίνει βάση στην εκπαίδευση των παιδιών. Οι Η.Π.Α. από την άλλη, αποδίδει ίσες ευκαιρίες στους πολίτες και καλεί όλα τα κράτη-μέλη να τηρήσουν τους βασικούς στόχους. Επιπλέον, το Ηνωμένο Βασίλειο και η Γερμανία έχουν υπογράψει πολλές σχετικές συνθήκες και κρίνουν απαραίτητη την ευαισθητοποίηση του κόσμου.

Δεν έλειψε όμως και η αναφορά των προβλημάτων από διάφορες χώρες, όπως αναμενόταν. Η Ελλάδα και η Γερμανία εξέφρασαν τη δυσαρέσκειά τους για το προσφυγικό ζήτημα, το οποίο στερεί χρήματα από τους πολίτες τους και ζητούν ίση κατανομή των προσφύγων με τις υπόλοιπες χώρες. Από την άλλη, η Αίγυπτος και η Νότια Αφρική εξέφρασαν τη δυσαρέσκειά τους για τις ισλαμικές επιθέσεις και την εγκληματικότητα που υπάρχει.

Τέλος, μέσα από τις «συντονισμένες» και τις «μη-συντονισμένες» συζητήσεις της Επιτροπής, οι διπλωμάτες εξέφρασαν τις απόψεις τους και στη συνέχεια τις κατέγραψαν. Από αυτή τη διαδικασία, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να εκφραστούν καλύτερα και με περισσότερες λεπτομέρειες για το θέμα τους. Εξάλλου, και το ίδιο το θέμα των συζητήσεων ήταν πιο ειδικό και αφορούσε τον ρόλο των εθνικών και τοπικών αρχών και την πρόνοια. Μέσα από αυτές τις συζητήσεις, εξωτερικεύτηκαν και πολλές διαφωνίες. Αξιοσημείωτες θεωρούνται οι κόντρες η Αίγυπτος με την Αμερική και η Ρωσία με το   Σουρινάμ.

Έτσι, έληξε η εναρκτήρια μέρα του τριήμερου αυτού συνεδρίου. Το μόνο, που μπορώ να εγγυηθώ, είναι ότι αυτά που προαναφέρθηκαν δεν είναι παρά μία πρόγευση αυτών, που πρόκειται να ειπωθούν.

Της Μαρίνας Αναστασίου 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *