Η εκπαίδευση ως μέσον αποτροπής της φυλετικής προπαγάνδας

αναρτήθηκε σε: Τα Νέα του ΜΡΔ | 0

Στην 4η Πανελλήνια Μαθητική Προσομοίωση των Επιτροπών του ΟΗΕ «Μαθητές σε Ρόλο Διπλωμάτη», που έλαβε χώρα στη Θεσσαλονίκη 13 -15 Δεκεμβρίου στην Eπιτροπή για την «Απαγόρευση της Φυλετικής Προπαγάνδας και της Ρητορικής Μίσους»,  αναλύθηκε το κατά πόσο η εκπαίδευση μπορεί να αποβεί αποτελεσματική στην αποτροπή φυλετικής προπαγάνδας και μισούς.

Χώρες, όπως η Μπουρκίνα Φάσο και το Βέλγιο, υποστήριξαν ότι η εκπαίδευση στον τομέα της πολύπλευρης γνώσης των θρησκειών οδηγούν στο σεβασμό και στην ενημέρωση όσον αφορά τις διαφορετικές θρησκείες. Σε αντίθεση με την Ρωσική Ομοσπονδία η οποία πρότεινε ένα πρόγραμμα εκπαίδευσης με κοινό το μάθημα Θρησκευτικών και δίνοντας περισσότερο βάρος στη μελέτη ενός μαθήματος κοινής ευρωπαϊκής ίσως και παγκόσμιας Ιστορίας για όλα τα κράτη μέλη.

Η Κίνα, η Τουρκία και η Ουγγαρία με την σειρά τους έδωσαν μεγάλη σημασία στην αύξηση των ωρών στο σχολειό σε μαθήματα, που αφορούν την Κοινωνική και Πολίτικη  Αγωγή και έχουν ως αποτέλεσμα τη δημιουργία ενός ενήμερου και συνειδητοποιημένου ατόμου. Παράλληλα, η Γαλλία πρότεινε την αύξηση των ωρών του μαθήματος της Φιλοσοφίας θεωρώντας ότι το μάθημα αυτό κάνει οξυδερκείς τους μαθητές, καθώς τους βάζει σε στοχασμό και σκέψεις για την ανθρώπινη ύπαρξη. Παράλληλα, η Τζαμάικα πάνω σε όλα αυτά πρόσθεσε την ανάγκη επιχορηγήσεων από τον ΟΗΕ στις αναπτυσσόμενες και μη χώρες για την απόκτηση και τη συντήρηση διάφορων τεχνολογικών μέσων (πχ. Η/Υ, προτζέκτορες), ώστε να υιοθετηθούν προγράμματα δια βίου μάθησης τα οποία θα δίνουν την ευκαιρία για μια ολοκληρωμένη ενημέρωση μέσω του διαδικτύου για το τι γίνεται στον κόσμο γύρω τους. Επιπλέον, παρουσιάστηκε το ενδιαφέρων από τις παραπάνω χώρες με παροχές υποτροφιών σε πανεπιστήμια και σχολεία διαφορετικών χωρών γεγονός, που θα ενισχύσει την πολυπολιτισμική νοοτροπία και τη συνείδηση των μαθητών.

Τέλος, η Γαλλία ανέλυσε το θέμα της σημαντικότητας της ένταξης ετερόθρησκων, αλλοδαπών, μεταναστών, μειονοτήτων στα σχολειά ήδη από τις πρώτες τάξεις του δημοτικού  και την κατοχύρωση της υποχρεωτικής τους εκπαίδευσης θεωρώντας πως αυτό αποτελεί ασπίδα στην μείωση φυλετικής προπαγάνδας και μισούς και την καλλιεργεί ενός ευνοϊκού κλίματος αποδοχής της διαφορετικότητας και της ομαλής ένταξης των μελών αυτών στη κοινωνία.

Του Παντελή Τσιολάκη

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *