Η διπλωματία μέσα από τα μάτια των μαθητών

αναρτήθηκε σε: Τα Νέα του ΜΡΔ | 0

Για ακόμα μία χρονιά πραγματοποιήθηκε η Πανελλήνια Μαθητική Προσομοίωση των Επιτροπών του ΟΗΕ «Μαθητές σε Ρόλο Διπλωμάτη» στη Θεσσαλονική. Φετος το συνέδριο πραγματοποιήθηκε στις 13 – 15 Δεκεμβρίου στα εκπαιδευτήρια «ο Απόστολος Παύλος» και στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης. Μια από τις επιτροπές του συνεδρίου ήταν και η Επιτροπή για «τα Ίσα Δικαιώματα Ενώπιον του Νόμου για τα Άτομα με Ειδικές Ανάγκες».

Ξεκινόντας τις διαδικασίες της επιτροπής, η Κολομβία πρότεινε μια συντονισμένη συζήτηση με θέμα: Τρόποι αποτελεσματικής ίσης πρόσβασης στη δικαιοσύνη. Έπειτα η Τυνησία τόνισε δυναμικά ότι πρέπει να υπάρχει ψυχολογική υποστίρηξη  για την διεκδίκηση των δικαιωμάτων των ΑΜεΑ. Στη συνέχεια, η Γερμανία πρότεινε την ενίσχυση οργανισμών, που βοηθούν τα άτομα με ειδικές ανάγκες και την πρόσκληση διερμηνέα για τα άτομα με πρόβλημα ομιλίας, ενώ από την πλευρά της η Σερβία πρότεινε την ύπαρξη δικαστικού συμπαραστάτη για να ζητήσει στη συνέχεια η Δημοκρατία της Κορέας τη μείωση του κόστους των δικαστικών συμπαραστατών.

Μια έντονη διαμάχη, ακολούθησε, μεταξύ τις Ρωσικής Ομοσπονδίας και της Τυνησίας για το ποια πρόταση θα υπερισχύσει. Η Ρωσική Ομοσπονδία πρότεινε μια συντονισμένη συζήτηση με θέμα τη διαφοροποίηση της αντιμετώπισης ανάλογα με τον βαθμό αναπηρίας, ενώ η Τυνησία πρότεινε μια συντονισμένη συζήτηση με θέμα: την ύπαρξη ελεγχου για το αν τηρούνται οι διάφορες συμβάσεις, που έχει υπογράψει κάθε χώρα σχετικά με τα άτομα με αναπηρία. Τελικά, η πρόταση της Ρωσικής Ομοσπονδίας υπερψηφίστηκε με διαφορά 15 ψήφων.

Μετά παό αυτή την υπερψήφηση, η Λιθουανία υποστήριξε την ύπαρξη αναλογίας ανάμεσα στο βαθμό αναπηρίας και τις σχετικές κυρώσεις, για να συμπληρώσει αμέσως η Ρωσική Ομοσπονδία τη διαφοροποίηση των ατόμων με αναπηρία σε διάφορες ουρές δημόσιων κτιρίων, γιατρών κ.ο.κ. Τέλος, η Τυνησία πρότεινε να διοριστούν κάποιοι υπάλληλοι, οι οποίοι θα βοηθούν τα άτομα με κινητικές δυσλειτουργίες. 

Καταληκτικά, η Επιτροπή για «τα Ίσα Δικαιώματα Ενώπιον του Νόμου για τα Άτομα με Ειδικές Ανάγκες» ήταν μια από τις δυσκολότερες, διότι έπρεπε οι διπλωμάτες να διαβάσουν πολλά πράγματα σχετικά με την πολιτική της χώρας τους, καθώς και να προσπαθήσουν να διαμορφώσουν μια κοινή γνώμη σε ένα αρκετά δύσκολο θέμα.

Του Νικόλαου Θεόφιλου Τσιρώνη

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *