Εκπαίδευση για όλους;

της Χρυσούλα Οικονομίδου

 

Στην πρώτη συνεδρίαση της επιτροπής, αφού έγινε αναφορά από τους προέδρους στους κανονισμούς και το πλαίσιο μέσα στο οποίο θα γίνει η συζήτηση, δόθηκαν επεξηγήσεις όσον αφορά τη διαδικασία και τέθηκαν διευκρινιστικές ερωτήσεις από τους διπλωμάτες. Η πρόεδρος κι η αντιπρόεδρος προσπάθησαν να κάνουν τους διπλωμάτες να αισθανθούν λιγότερο άγχος ώστε να  δημιουργηθεί  ένα ευχάριστο κλίμα στην επιτροπή.

Όλοι οι εκπρόσωποι υπογράμμισαν την θετική διάθεση προς εφαρμογή των διατάξεων για  το δικαίωμα στην εκπαίδευση ανεξάρτητα από τις παρούσες νομοθεσίες στην εκάστοτε χώρα. Πολλοί εκπρόσωποι, κυρίως δυτικών χωρών, τόνισαν πως ο αναλφαβητισμός έχει εξαλειφθεί σχεδόν πλήρως. Μάλιστα, στην Ιαπωνία, την Αυστρία και τη Ρωσική Ομοσπονδία τα ποσοστά αγγίζουν το 0 %.

Σαφώς, υπήρχαν κι εκπρόσωποι χωρών που παρουσίασαν τις δυσχερείς συνθήκες εκπαίδευσης ή τα προβλήματα του συστήματος παιδείας της κάθε χώρας. Συγκεκριμένα, αναφέρθηκε πως στο Μαρόκο υπάρχει μεγάλος αναλφαβητισμός κυρίως του γυναικείου πληθυσμού. Ο εκπρόσωπος της Σιέρρα Λεόνε ανέφερε πως υπάρχουν κορίτσια που εκδίδονται για να καταφέρουν να πάνε στο σχολείο. Στο ίδιο κλίμα η εκπρόσωπος της Αιθιοπίας παρά τη μεγάλη δυσκολία εφαρμογής του δικαιώματος στην εκπαίδευση δήλωσε: «Περιμένω να ακουστούν ενδιαφέρουσες προτάσεις από όλα τα κράτη. Οι απόψεις κι οι τρόποι λύσης των εμπειρογνωμόνων  συγκλίνουν σε πολλά επίπεδα, οπότε το σχέδιο γνώμης θα εκπροσωπεί τις απόψεις όλων των χωρών».

Κλείνοντας, η πρόεδρος μας της επιτροπής μας  παρέθεσε τα εξής: «Βλέπουμε ότι κατά τη διάρκεια των επιτροπών θα υπάρχει πολύ καλή συνεργασία, ακούστηκαν πολύ ενδιαφέρουσες απόψεις στη σημερινή ημέρα, φάνηκε ότι όλα τα παιδιά είχαν διαβάσει, ήξεραν τι συμβαίνει και ποια είναι η πολιτική της κάθε χώρας. Οπότε θεωρούμε πως στην αυριανή συνεδρίαση θα ακουστούν πολλές λύσεις.»

Αφήστε μια απάντηση